Om

1-PICT0345.jpeg
pilgård møn.[1]
next arrow

Spørring Rideskole ligger centralt mellem Aarhus, Hinnerup, Hadsten og Randers. Beliggenheden giver et stort opland med rigtig mange børnefamilier.

Spørring Rideforening, i daglig tale SRF, lejer sig ind hos Anette og Thomas på Spørring Rideskole.  Anette står for al undervisningen og er daglig leder af stedet. Anette har hele sit liv arbejdet med heste, og har megen erfaring med heste og elever.

Spørring Rideskole så dagens lys i starten af 70’erne, hvor Hans Peder og Birgit Pilgaard byggede et ridehus og startede med at arrangere rideundervisning. Det blev hurtigt en stor succes, og i takt med at antallet af heste steg, kom der flere og flere børn og unge til.

I 2001 blev foreningsloven ændret, og for at aktiviteterne kunne fortsætte på rideskolen, skulle der dannes en forening med vedtægter og bestyrelse. Det var startskuddet for Spørring Rideforening der vedtog vedtægterne på første ordinære generalforsamling 19 april 2001.

SRF har eksisteret i sin nuværende form siden 2001 hvor foreningen blev stiftet. Foreningens aktiviteter har været meget stabile igennem alle år, og medlemstallet variere omkring 70 afhængig af hvilken skolereform der lige er moderne… Hos SRF lægger vi vægt på at medlemmerne får hele oplevelsen med. Det er lige fra at hente hesten på marken, strigle hesten, sadle op, ride og gøre hesten klar at komme tilbage på marken. Dette har stor betydning for at den unge rytter lære at omgås hesten og det giver stor selvtillid for rytteren at have ansvar.

I SRF er alle der kan tilslutte sig foreningens formål og vedtægter og i øvrigt interesser sig for heste, lære at ride og omgås hestene meget velkommen.

På Spørring Rideskole rider vi primært på Connemara ponyer.  Mange af elevponyerne er af egen avl og har blodlinjer helt tilbage fra de første Connemare ponyer der kom til rideskolen i 70’erne. Det er 1. klasses ponyer og flere er kåret rigtig flot. Læs mere herom under pony siden.

Tænker du at vi liger er noget for dig eller dit barn, så kontakt Anette på kontakt siden.